írásgyakorlatok, Kisesszék

Búcsú a színisektől

Vizi Abigél beszéde

(Elhangzott június 3-án, a Magyar Színházi Intézet ballagási ünnepségén)

Elnézést kérek a tanárainktól, a rokonoktól és mindenki mástól, aki nem a végzős színészosztály tagja, mert ez most csakis hozzájuk szól. És hogy miért nem mondom el nekik külön? Mert ez így hat, és így él.

Kedves harmadév!

Elvisz a szél és blabla, most mindenki elkezdi járni a saját útját. Lehet, hogy többé nem fogunk már együtt dolgozni, csak ha egy váltásba kerülünk majd valamelyik kocsmában… Ezért szeretném, ha megígérnétek nekem néhány dolgot:

Áron: Kérlek, ígérd meg, hogy nem fogsz belerúgni random vascsövekbe az utcán! Nem szép, ha a színész sántít a színpadon.

Klau: Kérlek, ígérd meg, hogy megpróbálsz időben érkezni a próbára, vagy ha nem is tudsz, kitalálsz valami jó magyarázatot!

Szilárd: Kérlek, ígérd meg, hogy megtartod a szokásod, miszerint magyar nótákat és István, a királyt hallgatsz az öltözőben színre lépés előtt!

Barbi: Kérlek, ígérd meg, hogy nem érzed magad fölöslegesnek a térben! Azt tanultam Visky tanár úrtól, hogy ami felkerül a színpadra, annak pontosan kigondolt helye van ott. Ezt vidd magaddal!

Balázs Ádám: Kérlek, ígérd meg, hogy nem fogsz random lyukakon bezuhanni, leesni és összetörni magad. Ugyanaz, mint Áronnak. A munkahelyi baleset sok papírmunka.

Anna: Daráljon babkávét… Kérlek, ígérd meg nekem, hogy mindig szólsz a kollégáidnak, ha a színpadi kelléket igazira cseréled. Fun, és emlékezni fogok rá, csak nehéz volt kordában tartani a pezsgős puskát.

Ákos: Kérlek, ígérd meg nekem, hogy ugyanolyan szépen kivárod, amíg kész a hajad, mint eddig. Akkor is, ha ti „jegenyébe bojárok vagytok”.

Hannah: Kérlek, ígérd meg nekem, hogy pánik ide vagy oda, ugyanolyan szépen fogod menteni a partnered tévedését, mint Dunaújvárosban!

Ferencz Ádám: Kérlek, ígérd meg nekem, hogy pontos és összeszedett maradsz, de néha lazítasz is. Megérdemled.

Heni: Kérlek, ígérd meg nekem, hogy ugyanolyan alázattal fogsz nyúlni a szerepeidhez, mint eddig, hogy hordasz bátran rózsaszínt, és hiszel magadban!

Kozi: Kérlek, soha ne cseréld le a lejátszási listádat!

Miután mindannyian ígértük és fogadtuk, én utatokra bocsátalak titeket – képletesen, hisz még lesz néhány előadás, amit együtt fogunk lenyomni.

Nekem a szívemben vagytok, ti is és az Édes Anna, a próbafolyamat is, ami valóban olyan, mint egy első gyermek. Kicsit ilyen, kicsit olyan, de a miénk, és szeretjük.

Köszönöm, és kívánom, hogy megtaláljátok azt a kaput, amin a ti neveteket írja!

@Balázs Ádám @Csüdöm Henrietta @Daradics Hannah @Ferencz Ádám @Gáspár-Barra Szilárd @Ilyés Klaudia @Kali Anna @Kerekes Ákos @Kerekes Barbara @Sárosi Áron

@Kozma Gábor Viktor

Beszélgetés

Még nincs hozzászólás.

Hozzászólás